pondělí 19. ledna 2015

Nejlepší filmy v roce 2014

V uplynulém roce jsem viděl 136 filmů či seriálů. Stejně jako v roce 2012, i teď uvádím pár z nich, které mě zaujaly nejvíce. Jasně, dobrých filmů bylo několik a vybrat nejlepší z nich by bylo těžké. Tohle jsou spíše filmy, které mě opravdu něčím zaujaly a které si budu z různých důvodů dlouho pamatovat.

Seznam (seřazený abecedně) vám může sloužit jako malá inspirace, až nebudete vědět, na co kouknout.

Antikrist (2009)
  • Začneme hned jedním kontroverzním filmem, kteří mnozí odsuzují a mnozí vychvalují do nebes. Antikrist je bezesporu zvláštním filmem. Po jeho shlédnutí jsem si říkal "co jsem to kruci viděl?", ale čím víc o něm přemejšlím, tím víc si říkám, že měl něco do sebe.

Dlouhá míle (TV seriál) (1989)
  • Překvapení roku! Výbornej českej seriál o šesti dílech, kterej je zábavnej i po 25 letech.

Lola běží o život (1998)
  • Na tenhle film jsem narazil náhodou v rámci projektu NASLEPO v Jabloneckých kinech. Luxusní záležitost, která uteče jak voda. Ten princip, kterým to vše ubíhá (nebudu ale prozrazovat) jsme už viděli mockrát. Tady je to ale fakt poutavý, napínavý.
Říše hraček (2007)
  • Film jako takovej možná zas tak skvělej není, je ale tak nějak hezky barevnej a propracovanej do posledního detailu. K zapamatování tu je možná nejlepší role Dustina Hoffmana.
Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
  • Série Hvězdkých Válek mi až do loňského roku unikala. Popravdě, nečekal jsem od ní moc, ale byl jsem mile překvapenej. Původní trilogie byla hodně dobrá. Epizody 1 a 2 pak o něco slabší, ale vše to vynahra Pomsta Sithů. Dokonale temná, napínavá, navíc všechno tak hezky zapadne do sebe. Nejlepší díl série.

Terminátor (1984)
  • A stejně jako v případě Star Wars, i legenda v podobě Terminátora nebyla na seznamu filmů, které jsem do loňského roku viděl. Terminátor asi není úplně nejvíc nejlepší akční film, ale určitě je nejnadčasovější, proto mezi seznam nejlepších filmů, co jsem loni viděl, právem patří.

Zvedá se vítr (2013) a další filmy Studia Ghibli
  • Film z mého oblíbeného Studia Ghibli, navíc pravděpodobně poslední počin režiséra Hajaa Mijazakiho. Ve Zvedá se vítr je spoustu odkazů na předchozí filmy režiséra, proto ho doporučuji spíš ostříleným fanouškům. Ale i nezaujatý divák si v něm najde své.
+bonus

Dlouhý, široký a krátkozraký (divadelní záznam) (1991)
  • Rok 2014 pro mě byl objevováním "nových" sérií, jelikož i hry z Divadla Járy Cimrmana pro mě byly velkou neznámou. Zdaleka ne všechny, co jsem viděl, se mi líbily, ale veršovaná pohádka o Zlatovásce patřila k těm nejlepším. Obzlášť scéna u děda Vševěda. 

1 komentář:

  1. Jára Cimmrman patří takřka k českému dědictví a něco takového už asi nikdo nezopakuje.

    OdpovědětVymazat